Volkswagen PASSAT
B2 (1981-1987) typ 32b W październiku 1980 zaprezentowano nowy model Passata,typ 32B kontynuujący linię stylistyczną poprzednika. Z oferty zniknęły sedany ze ściętym tyłem. W 1982 roku zaprezentowano silnik turbodiesel o mocy 70 KM i nowego sedana z nadwoziem trójbryłowym o nazwie Santana. Santanę kombi sprzedawano w Brazylii jako Quantum. Dodatkowo produkowali w wersji 3drzwiowej coupe. Pod nazwą Quantum nazwana była Santana produkowana w Niemczech na rynek USA. Otrzymała ona obowiązkowy licznik w milach, dłuższe zderzaki (zgodnie normami obowiązującymi w USA), blenda na kwadratową rejestracje, skrzynię automatyczną, oraz bogate wyposażenie: wspomaganie kierownicy, wszystkie 4 szyby elektryczne, elektryczny szyberdach, tempomat, klimatyzacja, welurowa tapicerka, zagłówki dla tylnych pasażerów, oświetlenie dla każdego pasażera, podświetlane lusterko przedniego pasażera, dłuższe zderzaki, lampy przednie i tylne typowe dla aut w USA z obrysami, , wzmocnienia strefy zgniotu w drzwiach. W 1984 r. wprowadzono silniki R4 1,8 l i R5 2,0 l. W tym samym roku pojawił się pierwszy Passat z napędem na cztery koła oznaczony Syncro. Na rok modelowy 1985 przeprowadzono zmiany stylistyczne: szersze zderzaki, listwy i przednia atrapa, felgi 14".Dodano jednostkę R5 2226 cm³ o oznaczeniu KX 115ps moment obr. 165nm/2500. W Październiku 1987 zaprzestano produkcji Santany w Europie, a rok później w lipcu, modelu oznaczanego jako B2. Jednak model Santana i jej bardziej luksusowa wersja Santana 3000, produkowane są nadal w chińskich zakładach Shanghai Volkswagen< Wersje silnikowe Silniki benzynowe:
- 1.3 - 55 KM (FY/FZ), 60 KM (EP/EU)
- 1.6 - 69 KM (PP), 72 KM (RL), 75 KM (DT/DTA/JU/YN/Y/WV/A)
- 1.8 - 87 KM (RM), 90 KM (DS/JN/JV)
- 1.9 - 115 KM (WN)
- 2.0 - 115 KM (HS/JS/HP)
- 2.1 - 115 KM (WE)
- 2.2 - 115 KM (KX), 120 KM (JT), 136 KM (HY/KV)
- 1.6 - wolnossący - 54 KM (JK/CR)
- 1.6 - turbodoładowany - 70 KM (CY)
- przekonstruowany zestaw wskaźników - w górnej części znajdował się wskaźnik aktualnego spalania oraz specjalna kontrolka z symbolem strzałki, jej świecenie oznaczało jazdę ekonomiczną
- system start-stop - w manetce wycieraczek został umieszczony przycisk STOP. Stojąc np. na światłach lub w korku, naciskając przycisk STOP silnik zatrzymywał się. Ponowne uruchomienie silnika następowało przy jednoczesnym wciśnięciu pedału sprzęgła oraz gazu, lub poprzez przekręcenie stacyjki w pozycję start.