Volkswagen PASSAT
B3 (1988-1993) / B4 (1993-1997) typ 35i
-
Zaprezentowany w 1987 na rok modelowy 1988, nowy model, zwany B3 (oznaczenie wewnętrzne Typ 35i),
miał nadwozie typu sedan lub kombi. Nowością było poprzeczne umieszczenie silnika.
W sierpniu 1993 roku model przeszedł facelifting, po którym zmienił oznaczenie
na B4. Główne zmiany objęły pas przedni, tylne lampy oraz kokpit kabiny.
Wersje silnikowe Silniki benzynowe:
- * 1.6 8V - 72 KM (1F/EZ/RF/ABN), 101 KM (AEK/AFT)
- * 1.8 8V - 75 KM (AAM), 90 KM (RP/ABS/ADZ), 107 KM (PF), 112 KM (PB)
- * 1.8 16V - 139 KM (KR)
- * 1.8 8V G60 - 160 KM (PG)
- * 1.8 16V G60 - 210 KM (3G): Wersja przygotowywana na zamówienie przez Volkswagen Motorsport, na bazie 1.8 8V G60
- * 2.0 8V - 115 KM (2E/ADY/AGG)
- * 2.0 16V - 136 KM (9A), 150 KM (ABF)
- * 2.8 VR6 - 174 KM (AAA)
- * 2.9 VR6 - 190 KM (ABV) Silniki wysokoprężne:
- * 1.6 TD - turbodoładowany, intercooler - 80 KM (RA/SB)
- * 1.9 D - wolnossący - 68 KM (1Y)
- * 1.9 TD - turbodoładowany - 75 KM (AAZ)
- * 1.9 TDI - 90 KM (1Z/AHU)
- * 1.9 TDI - 110 KM (AFN) Ogólny zarys wersji wyposażenia: Passat był dostępny w trzech głównych wersjach: CL (podstawowa), GL (bardziej komfortowa) oraz GT (bardziej sportowa). Ponadto Volkswagen zdecydował się na wypuszczenie edycji specjalnych (trend, arriva, exclusive i in.), które różniły się dodatkowym wyposażeniem.
- * CL: szkła kierunkowskazów w kolorze pomarańczowym, zderzaki oraz obudowy lusterek w kolorze czarnym, szyba przednia bez górnego paska przeciwsłonecznego, trójramienna kierownica (w wersji bez wspomagania kierownicy)
- * GL/GT: szkła kierunkowskazów w kolorze szarym (po 1992 roku), dolna część zderzaków oraz obudowy lusterek polakierowane w kolorze nadwozia, przednie światła przeciwmgłowe, niebieski pasek przeciwsłoneczny w górnej części szyby przedniej, roleta bagażnika (variant)/przeciwsłoneczna roleta tylnej szyby (sedan), szerokie listwy drzwiowe (GT), głębokie fotele przednie (GT) Wyposażenie dodatkowe: Do każdej z podstawowych wersji Passata istniała możliwość dokupienia wyposażenia dodatkowego. Były to między innymi: komputer pokładowy MFA; wspomaganie układu kierowniczego; elektrycznie regulowane/podgrzewane lusterka; podgrzewane fotele przednie; regulacja wygięcia lędźwiowego w fotelach przednich; regulacja pochylenia i wysokości tylnej kanapy; centralny zamek; klimatyzacja manualna/automatyczna (climatronic) lub thermotronic; dodatkowe wyposażenie audio; welurowe/skórzane tapicerki; szyberdach; elektrycznie opuszczane szyby boczne; hak ; dodatkowe kieszenie w drzwiach; regulowane pneumatycznie zawieszenie tylne i in. Eksploatacja
- * Olej silnikowy: dobrać w zależności od stanu silnika i typu oleju który był używany wcześniej. Przy każdej wymianie należy wymienić filtr oleju. Ilość oleju: 4 l (silniki benzynowe); 4,5 l (silniki diesla). Częstotliwość wymiany: 15000 km (silniki benzynowe); 7500 km (silniki diesla)
- * Olej skrzyni biegów (skrzynia manualna): nie wymienia się. Ilość: 2 l; Typ: SAE80 lub 75W 90
- * Olej skrzyni biegów (skrzynia automatyczna): wymiana co 60000 km lub 3 lata. Ilość: od 3 do 5,6 l (po odessaniu); Typ: ATF Dextron
- * Płyn hamulcowy: wymiana co 60000 km lub 2 lata. Ilość: 0,9 l; Typ: syntetyczny, DOT 3
- * Płyn układu wspomagania: nie wymienia się. Ilość: 0,9 l; Typ: ATF Dextron
- * Ciecz chłodząca: nie wymienia się. Ilość: 5,5 l; Typ: mieszanka wody i płynu chłodniczego G11 (50/50), do -35°C
- * Filtr powietrza: wymiana co 15000 km; Typ: suchy, papierowy
- * Filtr paliwa: wymiana co 20000 km
- * Pasek rozrządu: wymiana co 60000 km lub co 5 lat